Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел
Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46
Семінар проведений за участю заступника прокурора Рівненської області Олега ВАСИЛІВА, начальника управління представництва інтересів громадянина або держави в суді Людмили САНДЕР, начальника відділу організації представництва в суді та при виконанні судових рішень управління представництва інтересів громадянина або держави в суді Павла РОМАНЧУКА, прокурора відділу забезпечення представництва в суді управління представництва інтересів громадянина або держави в суді Оксани МАРЩІВСЬКОЇ, представника Національної академії прокуратури України Олени ГОВОРУХИ а також працівників регіональної прокуратури, керівників та прокурорів місцевих прокуратур, їх перших заступників і заступників, які відповідно до розподілу обов’язків здійснюють представництво у судах.
Під час семінару учасники обговорили організацію представницької діяльності прокурора щодо захисту інтересів держави у сфері комунальної власності, джерела отримання відомостей для застосування представницьких повноважень у вказаній сфері, проблемні питання законодавчого врегулювання порядку визначення суб’єкта оціночної діяльності та ідентифікація невід’ємних поліпшень при приватизації невід’ємного майна та основні види порушень законодавства у цій сфері, практику вирішення спорів по даній категорії справ.
У своєму виступі суддя Інна РОЗІЗНАНА розкрила тему особливостей розгляду судами справ за позовами прокурора, у сфері комунальної власності. Для прикладу зупинилася на аналізі кількох справ, по яких Верховний Суд України та Вищий господарський суд України висвітлили свою правову позицію.
Докладно зупинилася на застосуванні судами правил Цивільного кодексу України про позовну давність як підставу відмови у задоволенні позову прокурора.
Так, суддею проаналізована позиція Вищого господарського суду України, викладена у постанові по конкретній справі, в якій йдеться про те, що на прокуратуру Законом України “Про прокуратуру” та відповідними наказами Генерального прокурора України покладено обов’язок перевіряти законність правових актів у тому числі і місцевих держадміністрацій, отже при зверненні до суду прокурор повинен довести та обґрунтувати свою необізнаність до спливу строку позовної давності про незаконність рішення, яке він оскаржує. Відповідно, нездійснення своєчасного прокурорського нагляду за прийнятими місцевими державними адміністраціями рішеннями не може підтверджувати його доводи про початок перебігу цього строку вже після його спливу.
Також суддя звернула увагу присутніх на застосування судами положень статті 17 Закону України «Про виконання рішень та застосування практики Європейського суду з прав людини», якою унормовано застосування Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод, практики Європейського суду з прав людини та Європейської комісії з прав людини як джерело права. Зокрема, Конвенція гарантує захист права на мирне володіння майном особи, яка законним шляхом, добросовісно набула майно у власність. Самі по собі порушення, допущені органами публічної влади при передачі державного чи комунального майна у власність особи, не можуть бути безумовною підставою для повернення цього майна, якщо вони не були допущені внаслідок винної протиправної поведінки самого набувача.
Завершуючи виступ, Інна РОЗІЗНАНА відзначила якісну підготовку прокурорів до судових засідань в суді апеляційної інстанції, вказавши, що навіть на вступі у процес на стадії апеляційного розгляду справи їм вдається на належному рівні захищати і, як наслідок,– відновлювати порушені права та інтереси держави.
Прес-служба суду