Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел
Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46
Результати проведення Рівненським апеляційним господарським судом опитування з питань організації діяльності суду
На виконання Рекомендованих заходів з оприлюднення господарськими судами інформації про свою діяльність у 2014 році, затверджених рішенням Ради суддів господарських судів України від 23.01.2014 № 280 та для з’ясування основних проблемних питань, пов’язаних з належним доступом до правосуддя, Рівненським апеляційним господарським судом приділено увагу двом важливим питанням, розв’язання яких дозволить отримати повну та об’єктивну інформацію про поточну роботу суду :
Що потрібно зробити для поліпшення якості діяльності суду та підвищення громадської довіри до суду і, отже, рівня задоволеності громадян судовими послугами?
Яким шляхом можна й необхідно взаємодіяти з відвідувачами суду для підвищення рівня суспільної довіри до суду?
Практика показує, що респонденти більш охоче відповідають на запитання анкети, та в переважній більшості не виявляють бажання усно надати відповідь на поставлені запитання.
З 11 по 13 березня 2014 року проведено опитування відвідувачів суду – учасників судового процесу шляхом анкетування. Опитування здійснювалось безпосередньо в приміщенні суду шляхом використання анкети з переліком чітко поставлених питань, які охоплювали різні аспекти, зокрема, зручність умов перебування громадян у суді; повноту та доступність інформації для відвідувачів суду; ефективність організації роботи суду, а також ставлення суддів і працівників апарату до відвідувачів. .
При визначенні рівня задоволеності роботою суду його відвідувачами використовувалися такі критерії:
І. Доступність інформації у суді для відвідувачів суду;
ІІ. Зручність умов перебування громадян у суді;
ІІІ. Ефективність організації роботи суду;
ІУ. Процедура обслуговування відвідувачів;
У. Чи позитивними являються Ваші враження про суд в цілому?
УІ. Які зміни, на Ваш погляд, станом на сьогоднішній день потрібні для покращення організації роботи суду.
За період анкетування виявило бажання відповісти на запропоновані анкетою запитання 18 респондентів.
Розділ І Анкети «Доступність інформації у суді для відвідувачів суду». Розвиток інформаційних технологій вимагає певного викладення правової інформації на веб-сайтах господарських судів за такими групами відомостей як: місцезнаходження суду, керівництво суду, новини суду, звернення до суду, графік розгляду справ у суді, доступ до публічної інформації тощо. Поряд з цим, необхідно забезпечити зручні умови для можливості повною мірою користуватися наданою інформацією та мати належний доступ до неї.
Результати опрацьованих питань щодо повноти розміщення інформації на веб-сайті суду веб-порталу Судова влада України дозволяють зробити висновок про належно налагоджену роботу господарського суду в даному напрямку. Усі 18 опитаних респондентів відзначили повноту розміщеної інформації на веб-сайті суду та відзначили покращення надання інформації на веб-сайті суду в цілому.
Не викликає зауважень і питання доступності відвідувачів до інформаційних стендів, на яких міститься необхідна судова інформація.
Розділ ІІ Анкети «Зручність умов перебування громадян в суді». Слід відмітити, що 18 опитаних відмітили, що у приміщені господарського суду створені належні умови, за яких відвідувачі відчувають себе впевнено під час очікування та підготовки до судового слухання Поряд з цим у 1-го із респондентів виникли труднощі з наданням відповіді на питання щодо наявності зручного місця для ознайомлення з матеріалами справи та підготовки до судового слухання; створення належних умов для доступу та пересування осіб із особливими потребами. На зазначені запитання була використана відповідь не передбачена анкетою « не можу оцінити».
Розділ ІІІ Анкети «Ефективність організації роботи суду». Опрацьовані результати опитування щодо ефективності організації роботи суду дозволяють зробити позитивні висновки щодо організації діяльності Рівненського апеляційного господарського суду. Однак, незважаючи на достатньо позитивну оцінку ефективності роботи суду, 3-є з опитаних вважають що дотримання графіків судових засідань щодо часу розгляду справ не забезпечується.
Розділ ІУ Анкети «Процедура обслуговування відвідувачів». Надзвичайно важливо підкреслити, що усі респонденти надали позитивну відповідь щодо ставлення суддів і працівників апарату до відвідувачів, в тому числі культуру ввічливості працівників апарату суду. При цьому жоден респондент не звертався до суду зі скаргами на дії працівників суду чи на організацію діяльності суду. Тобто, підсумовуючи результати опрацювання даного розділу, слід зазначити, що існуюча (встановлена) процедура обслуговування відвідувачів не викликає зауважень.
Розділ У Анкети « Чи позитивними являються Ваші враження про суд в цілому». Усі відвідувачі суду, які прийняли участь у анкетуванні, відповіли «так» на поставлене запитання анкети вказаного розділу.
Розділ УІ Анкети «Які зміни, на Ваш погляд, станом на сьогоднішній день потрібні для покращення організації роботи суду». За результатами опрацювання пропозицій, слід навести окремі з них :«влаштовує все як є», «робота суду є нормальною», «на мій погляд робота працівників суду є хорошою», «все чудово!». При цьому, варто зазначити, що від одного із респондентів отримана пропозиція переглянути апеляційні округи, оскільки «не влаштовує віддаленість РАГС від м. Вінниці». Усі пропозиції заслуговують на увагу та враховані при підготовці матеріалів анкетування.
Як свідчать опрацьовані пропозиції, відвідувачі суду, в цілому, вважають роботу Рівненського апеляційного господарського суду належно налагодженою. Окрім того, проблемних питань, зокрема, правового, інформаційного характеру щодо реалізації права громадян до доступу до правосуддя не виявлено.
Підводячи підсумки доцільно зазначити про достатньо позитивне ставлення відвідувачів до організації роботи суду та висловити сподівання, що це опитування та аналогічні йому, сприятимуть налагодженню контактів між господарським судом та його відвідувачами, адже проінформована особа більш схильна об’єктивно оцінити судовий процес.